ini aku

indahnya iman jika disertai keimanannya.....indahnya hati jika disertai keikhlasannya...indahnya rupa jika disertai wuduknya... indahnya jiwa jika disertai kesuciannya...indahnya agama jika adanya kesemuanya di atas....

klik-klik

my visitors

Free counters!

Followers

Wednesday, July 7, 2010

FORE SALE...

LATEST DESIGN ORIS RM 250



FERRARI RM200



LIMITED TAG HAUER MERCEDES BENZ RM250



TISSOT RM180



TAG HUAER RM200 (HOT ITEM)



TAG HUAER RM 190



TAG HUAER RM 190



BREITLING RM 180




TAG HUAER RM160




PORSCHE RM190




ORIS RM 200




FOSSIL RM 180




FOSSIL RM180





"KUALITI ADALAH TUNGGAK KEJAYAAN"
(warranty 6 bulan)



(item akan di update dengan brand & design yang terbaru dari masa ke semasa)

(WARRANTY 6 BULAN DARI TARIKH PEMBELIAN)


jika berminat anda boleh hubungi saya di talian 012-7427049

dan pembayaran secara banking CIMB BANK akaun no: 1105-0079703-528 ( iqwan zazarulhafli )


((PENGHANTARAN MELALUI POS LAJU))


jika sudah membuat pembayaran butiran tersebut hendaklah di SMS ke no tel yang diberikan berikan :

NAMA PENUH :

NO TEL :

ALAMAT KEDIAMAN :

TARIKH / MASA /TEMPAT PEMBAYARAN DIBUAT :

SEQ NO :



dia hanya untuk ku...

saat dia kesunyian aku datang menjadi penemannya....

saat dia mengalamai kerumitan aku akan datang untuk meleraikannya.....

saat itu terasa begitu indah bila aku dapat membahagiakannya....

saat itu aku rasakan....aku mahu terus saat itu terhenti dan biarkan dia bahagia terus denganku....




tetapi......






saat itu berlalui begitu pantas...sehinggakan aku tidak terkejar dengan kelajuannya.....

dia..sangat bermakna buat ku....

dia...sangat cantik dimata ku....

dia...sangat baik untuk ku....





dia...jua lah teman aku di saat aku kesunyian dan kesusahan.....

antara aku dan dia hanya kami yang merasakannya.....





kadangkala...hati ini nakal jua....cemburu itu tetap datang juga.....eh....kenapa ya??

adakah itu tandanya sayang?? cinta?? kasih?? atau cemburu buta??





kadangkala....terasa takut juga..kerana jauh dan luasnya muka bumi ciptaan NYA ini kita

tidak dapat melangkauinya....






tidak mengapalah....jika dia dapat rasakan apa yang aku rasakan ini....

tapi pasatinya dia tetap merasakannya....





dia...amat aku sayangi.....

dia juga yang berjaya membuatkan aku sentiasa bahagia bersamanya.....

dia hanya untukku...mungkin kah??

aku harap dia akan jadi milik ku.....







masa yang ku tunggu terasa lambat berlalu.....sedang kan sebenarnya masa itu pantas...........

biasalah...jika sudah bermain dengan jiwa....semuanya akan terasa perlahan.... :)

tengah hangat lah katakan....:)


Tuesday, July 6, 2010

Akibat Tak Mandi Hadas

Renung-renungkanlah dan selamat beramal......

Assalamualaikum,

Dalam sebuah riwayat menceritakan pada
masa dahulu, ada seorang lelaki sangat
alim lagi warak. Lelaki itu
menceritakan tentang suatu kejadian
ngeri yang dihadapi oleh seorang
lelaki yang tinggal sekampungdengannya
ketika menemui maut.

Selepas dikapan dan disembahyangkan,
jenazah lelaki itu pun dibawa ke tanah
perkuburan untuk disempurnakan
pengkembumiannya. Semasa jenazah itu
sampai di tanah perkuburan, keadaan
dan suasana di situ begitusepi sekali.

Manakala liang lahatnya sudah sedia
menanti di depan untuk
dikebumikanjenazahnya. Kemudian kaum
kerabat dan sahabat handai lelaki
berkenaan menurunkan keranda mayatnya
perlahan-lahan ke dalam liang lahad
tersebut. Apabila sahaja mereka hendak
meletakkan jenazah itu, tiba-tiba
mereka
mereka hendak meletakkan jenazah itu,
tiba-tiba mereka begitu terperanjat
apabila terlihat seekor binatang yang
sama bentuknya seperti kucing sudah
berada di dalam kubur itu.

Apabila melihat binatang berkenaan,
para jemaah terperanjat dan
tercengang. Inilah pertama kalinya
seekor binatang berada di liang lahad,
menunggu mayat dikebumikan.

Beberapa orang dari kaum kerabat cuba
menghalau binatang tersebut tapi hampa
malah binatang itu terlalu bengis dan
gerun, kukunya yang tajam mencakar-
cakar batang kayu yang dijolok ke
arahnya. Binatang itu tetap berdegil
dan terus bertahan di dalam liang itu
dengan mata yang memancar-mancar
menampakkan kebengisan laksana harimau
yang memerhatikan mangsanya.

Akhirnya kaum kerabat lelaki itu
mengambil keputusan untuk menggali
satu liang lahad yang baru bagi
mengelakkan jenazah disimpan bersama-
sama binatang misteri itu. Setelah
siap di gali dan para jemaah pun
mengangkat jenazah ke arah liang lahad
dan cuba menurunkan keranda perlahan-
lahan.

Alangkah terkejutnya mereka apabila di
dapati binatang ganjil itu sudah pun
berada di dalam lubang itu.

Setelah gagal mengusir binatang itu
buat kali keduanya, akhirnya kaum
kerabat lelaki itu mengambil keputusan
untuk mengkebumikan jasadnya dengan
binatang tersebut. Sebaik saja tanah
di timbus separuh liang lahad, para
jemaah terkejut
Bila satu bunyi yang menghairankan
keluar dari kubur tersebut. Bunyi itu
seakan-akan daging dan tulang jasad si
mati itu dicakar dan dipatahkan oleh
binatang buas, bunyinya amat
menakutkan setiap yang berada di tahah
perkuburan itu.

Seorang alim lalu menemui isteri
lelaki itu dan bertanya adakah ada
perbuatan yang buruk pernah dilakukan
oleh si mati semasa hayatnya? Isteri
lelaki itu lalu memberitahu yang
suaminya merupakan seorang lelaki yang
baik budi pekertinya, tetapi sepanjang
perkahwinan mereka suaminya itu tidak
pernah menyucikan dirinya
dengan 'mandi hadas'setiap kali
selepas melakukan persetubuhan.

Dalam riwayat lain, orang yang tidak
mandi hadas (Junub/Besar) apabila dia
mati, mereka ini akan diberikan
pakaian hina dan terlaknat dari neraka.

Mandi junub adalah satu mandi yang
sangat dituntut dalam islam. Walaupun
sesetengah orang kita memandangnya
remeh tetapi ketahuilah azabnya tidak
kurang pedih dan kalau hendak merasa...

sila-silakanlah..

Wassalam

Sunday, July 4, 2010

fadhilat bercium untuk suami isteri


lepas baca ni, paling busuk pun ciumlah pasangan suami isteri anda sekali pun jadilah sblm pi keje kew..lagi byk lagi bagus!..xkisahlah sape2 leh start dulu..hehe..jgn segan2..byk fadhilatnyer.....yg lom kahwin, jgn mandai2 nak cium pakwe/makwe anda sekalian lak..nerakahukumnya..buat pedoman jek dulu..hehe..selamat membaca.


Fadhilat Bercium???


Ahli perubatan mendapati bahwa berciuman baik untuk kesihatan.....
Bercium itu bukan hanya membuat seseorang merasa senang, tapi juga
efektif melawan banyak penyakit. Apa saja keuntungan berciuman bagi
kesihatan?

* Berciuman dalam waktu lama boleh membantu sistem sirkulasi kita.
Ketika berciuman, detak jantung makin cepat hingga 110 degupan jantung
per minit.

* Setelah berciuman, paru-paru bekerja lebih keras. Kira-kira 60 tarikan
nafas per minit, dibandingkan dalam nafas normal, hanya 20 kali tarikan
nafas per minit. ini baik untuk mencegah sakit paru-paru.

* Beberapa doktor gigi percaya, bahawa berciuman merupakan tindakan
pencegahan gigi berlubang. Berciuman menstimulasi air liur yang boleh
menghancurkan asam yang menutupi gig
i.

* Berciuman yang berlangsung lebih
dari 3 minit membantu kita melawan
stress. Berciuman dalam waktu lama boleh menghancurkan
hormon stress.

lagi... kelebihan berciuman .....huhuhu!

1. Pasangan yang memberi ciuman perpisahan setiap pagi kepada pasangan
hidupnya rata-rata memiliki waktu 5 tahun lebih lama dari yang tidak
melakukan rutin ini.

2. Berciuman baik untuk mendorong kepercayaan diri. Membuat seseorang
merasa dihargai dan memberi ketenangan diri.

3. Berciuman membakar kalori, 2-3 kalori per minit dan menggandakan
tingkat metabolis. Ada yang mengatakan, bahwa dengan berciuman bergairah
tiga kali per hari (setidaknya 20 detik per ciuman
)
boleh membantu
menghilangkan berat badan.

4. Berciuman dikenal sebagai penghilang stress. Berciuman penuh ghairah
boleh menghilangkan ketegangan, mengurangi energi negatif, dan
memproduksi rasa sihat, menurunkan hormon stress.

5. Berciuman menggunakan setidaknya 30 otot wajah dan mencegah pipi
kendur. Otot pipi yang menegang karena ciuman yang bergairah mampu
membantu kulit lebih halus dan meningkatkan peredaran darah.


6. Berciuman baik untuk
jantung, menurunkan tekanan darah dan
kolesterol.

7. Mereka yang sering berciuman jarang mendapat masalah perut.

8. Selama berciuman, antibiotik diproduksi tubuh dikeluarkan melalui air
liur. Air liur juga dipercayai sebagai anestetik yang membantu
mengurangi saki
t.

Selamat bercium-ciuman...hehehehe..kasi forward ramai2..biar pasangan anda/kawan2 kita hubungan suami isteri jadi mesra gitu & x cari org lain..

Friday, July 2, 2010

IBADAH Solat

Keistimewaan Wudhu’ Yang Sempurna

Hadith :

Dari Abu Hurairah r.a., katanya:” Bersabda Rasulullah s.a.w.:”

Luas telaga ku pada hari kiamat lebih dari jarak Ailah1) dan ‘Adan’ airnya lebih jernih dari salju, lebih manis dari madu bercampur susu, bejana-bejananya lebih baik dari bintang di langit; Aku melarang umat selain umat ku yang akan datang minum di situ, sebagaimana seorang yang menjaga unta-unta orang lain yang akan minum dari telaganya; Ditanya Rasulullah s.a.w.:” Dapatkah tuan mengenal kami ketika itu?” Jawab Rasulullah s.a.w.:” Ya, ialah dengan bekas wuduk yang gilang-gemilang di muka mu sebagai tanda yang diistimewakan dari umat-umat yang lain.”

(Muslim)

Huraian

Allah SWT berfirman yang maksudnya:” Pada hari ketika kamu melihat orang Mukmin laki-laki dan perempuan, sedang cahaya mereka bersinar di hadapan dan di sebelah kanan mereka, (dikatakan kepada mereka): Pada hari ini ada berita gembira untukmu, iaitu syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai yang kamu kekal di dalamnya. Itulah keberuntungan yang banyak (al- Hadid:12). Sesungguhnya bekas-bekas basuhan air wudhu’ di wajah kita menjadi penyeri kepada wajah. Begitu juga setiap amal soleh yang kita lakukan adalah penyeri kepada akhlak. Semua himpunan cahaya ini adalah lambang keserian iman yang akan menerangi hidup seseorang di dunia dan akhirat. Syurga indah sedia menanti mereka di sana . Maka alangkah ruginya jika kita terkecuali daripada golongan yang disebutkan oleh Rasulullah s.a.w di dalam hadis di atas. Namun manusia lazimnya selalu leka dalam mengejar nikmat dunia yang sementara di hadapan mata mereka berbanding nikmat akhirat yang indah dan kekal abadi. Sesungguhnya janji Allah SWT tetap benar dan hanya orang yang sabar sahaja akan dapat mengecap nikmat kebahagiaan yang dijanjikan-Nya itu.


Wasalam..

Ibadah Puasa

Syurga Ar-royyan Untuk Orang Yang Berpuasa

Hadith :

Daripada Sahl bin Sa’ad berkata: Bersabda Nabi s.a.w.

“Sesungguhnya di syurga ada pintu yang bernama ar-Rayyan

tempat masuk orang-orang yang berpuasa di hari qiamat.

Tidak dapat masuk daripada pintu itu kecuali orang yang berpuasa,

dipanggil oleh penjaganya:”Dimanakah orang – orang yang telah berpuasa?”

Dan tidak dapat masuk ke situ kecuali mereka yang berpuasa sahaja,

dan jika semuanya telah selesai masuk, maka pintu itu ditutup,

dan tidak masuk melaluinya melainkan mereka yang berpuasa sahaja.”



(Bukhari & Muslim)


Huraian
Sesungguhnya ujian daripada puasa itu amat besar.
Oleh itu kedudukannya di sisi Allah S.W.T sangat mulia
di mana Allah menyediakan pintu khas ke syurga yang dinamakan
ar-Rayyan. Malaikat yang menjaga pintu tersebut akan menyeru
dan memanggil orang-orang yang berpuasa untuk dimasukkan ke syurga
melalui pintu ar-Rayyan yang dijaganya dan tidak ada yang dapat
melaluinya melainkan mereka yang layak sahaja.

Wasalam.

Amazon MP3 Clips