ini aku

indahnya iman jika disertai keimanannya.....indahnya hati jika disertai keikhlasannya...indahnya rupa jika disertai wuduknya... indahnya jiwa jika disertai kesuciannya...indahnya agama jika adanya kesemuanya di atas....

klik-klik

my visitors

Free counters!

Followers

Tuesday, November 24, 2009

kita harus mengubah cara hidup kita

assalammualaikum....
Kepada sahabat2 insan kerdil sekalian...
Disini insan kerdil ingin bertanya pada kalian...
Cukupkah pendapatan bulanan kalian?boleh kah kalian menjana kumpulan wang simpanan untuk masa depan kalian?dan mampukah kalian membantu keluarga kalian?bagaimana pula dengan perbelanjaan bulanan kalian?mesti cukup perit untuk kalian tanggung bukan?
Dalam hidup ini...hanya diri saya n diri kalian sahaja yg boleh mengubah nasib kita masing-masing...


Mulakn pada saat dan ketika ini...jika didorongkan olehnya...kalian akan terpanggil dengan kenyataan saya ini....
Cuba kita lihat...di malaysia...majoriti ialah orang melayu...betol kn?tapi siapa yang memonopoli ekonomi negara kita ini?kalian semua mesti sudah sedia maklum kan?tentunya kaum cina...
Ok....saya ingin bertaya pada kalian?adakah kalian pernah terfikir bagaimana caranya untuk kalian berjaya seperti mereka?dan sampai bilakah kita ini ingin berada dibawah?di dalam negara kita sendiri?
Tentunya kalian tidak mahu bukan?dan tentunya kalian juga mahu berjaya seperti mereka bukan?tapi bagaimana?tentunya itu la soalan yang sering bermain di minda kalian?bukan?
Disini saya ingin berkongsi pengalaman saya pada kalian...dan mungkin ada dikalangan kalian ingin berjaya seperti saya dan rakan-rakan saya yang lain bukan...?
Jadi mulakan lah dari saat dan detik ini...
Jika kalian berminat untuk mengetahui bagaimana saya berjaya...?anda berikan comment di blog saya ini...dan saya akan membantu kalian...insyaallah....anda tidak perlu takut untuk berjaya...usaha itu teras kejayaan...anda akan nilaikanya..sama ada anda ingin berjaya atau tidak...tepuk dada tanya selera...wassalam

No comments:

Post a Comment